language arrow_drop_down
SE NO EN

Kunde:

SwedPaper

Vedligeholdelsessystem via iPad

SwedPaper købte papirmaskinen PM2, som står på Korsnäs-møllen i Gävle, fra BillerudKorsnäs. Blækket på aftalen var knap blevet tørt, før arbejdet med at installere og idriftsætte et vedligeholdelsessystem fra Prevas gik i gang.

Opgave: Vedligeholdelsessystem, systemleverance.

SwedPaper, som er et nyt, privat konsortium, overtog ejerskabet og driften af papirmaskinen PM2 sammen med ca. 60 ansatte. En del af handlen var nogle langsigtede aftaler med BillerudKorsnäs, blandt andet om levering af varer som papirmasse, damp og vand samt tilvejebringelse af lokaler og anden infrastruktur på fabriksområdet, herunder IT-support.

– PM2 er en maskine, som er kendt for at lave godt papir, og der er en velfungerende organisation. Derfor ville vi gerne overtage den, forklarer Lars-Åke Brännström, som er administrerende direktør og en af de fire medejere af SwedPaper, som alle har lang forretningserfaring, særligt fra papirindustrien.

Det berørte personale var med til at vælge vedligeholdelsessystem
SwedPaper fandt tidligt i udvælgelsesprocessen Infor EAM (Enterprise Asset Management) særligt velegnet som nyt vedligeholdelsessystem til erstatning af det gamle. Nogle vigtige parametre for valget var øget produktivitet i det daglige arbejde, brugervenlighed og mobilitet.

– Da vi sammenlignede systemet med det eksisterende vedligeholdelsessystem, som blev anvendt af BillerudKorsnäs, var Infor EAM klart det bedste alternativ i alle henseender – fra pris og funktionalitet til fleksibilitet og brugervenlighed, fortæller Lars-Åke Brännström.

Som ny ejer af virksomheden var det også vigtigt for SwedPaper at involvere det berørte personale i valget af nyt vedligeholdelsessystem.

– Prevas bidrog til dette ved at demonstrere systemet og lade personalet prøvekøre det. Responsen var meget positiv, og personalet bakkede 100 procent op om det. Brugerne blev med det samme glade for Infor EAM. Det er nemt at bruge, det er fleksibelt og det kan let og hurtigt tilpasses til organisationens behov, fortsætter Lars-Åke Brännström.

– Valget af vedligeholdelsessystemet Infor EAM var det bedste alternativ for os i alle henseender – fra pris og funktionalitet til brugervenlighed og support, siger Lars-Åke Brännström.

Installeret under stort tidspres
Da EU godkendte aftalen i midten af juni, have SwedPaper halvanden måned til at få det nye vedligeholdelsessystem op at køre inden den 1. august.

Prevas klarede levering, installation og idriftsættelse helt efter tidsplanen.

– Alle involverede løste opgaven på forbilledlig vis, så vi nåede det. Fra Prevas-konsulenterne, som installerede og idriftsatte systemet, til IT-personalet hos BillerudKorsnäs, som bidrog til, at overgangen fra det gamle system foregik problemfrit. Det var en sikker og tryg proces, hvor alle involverede var til stede og tilgængelige i hele perioden. Det styrkede endvidere vores tillid til Prevas, understreger Lars-Åke Brännström, som er yderst tilfreds med det hele.

Ønsker du at få mere at vide om dette projekt eller finde ud af, hvad Prevas kan gøre for dig, skal du kontakte:

KONTAKT OS
Einar Alexander Andersen, e-mail

Swedpaper reference

Relaterede cases

  • ILIAS Solutions

    ILIAS Solutions bringer køretøjsvedligeholdelse til et nyt niveau

  • Göteborgs Spårvägar

    Göteborgs Spårvägar digitaliserer vedligeholdsarbejdet

  • Löfbergs kafferisteri

    Cloudbaserede vedligeholdssystem

  • Cermaq AS

    Det avancerede og alligevel enkle system bag din laksemiddag